Solen skiner och det är fredag kan det bli bättre?

Ja jag hade iaf glömt att stänga av mitt alarm idag så det ringde vid åtta tiden, men jag stängde av och sen blev det att jag låg och vred och vände på mig sen så gav jag bara helt enkelt upp och gick upp ur sängen gjorde mig en kopp te med lite skorpor till..

Sen så kollade jag på tv4 play på kvällsöppet och jag har dock inte sett dessa bilder på grisarna förssen nu och jag kan bara säga herregud, att folk kan behnadla djur såhär med ett hål i ryggen elr ögat eller att det ligger halvdöda kultingar i boxar bland andra levande griser som äter utav dessa döda sen är det alltså 90st gisfarmar som faktiskt har fått en anmälningen vilket jag absolut inte tycker mer än rätt, för vem kan må bra utav att se sina grisar lida bara för att dem sedan ska slaktas. Jag känner själv efter dessa klipp att jag kommer tänka efter om jag verkligen vill äta gris då det är såhär djuren behandlas. Sen tänkte jag även på att i USA så har dem djurpoliser och är det någon som vanskött sina djur så kan dem få två års fängelse och 10 000 dollar i böter det är något vi bör införskaffa i Sverige tycker jag att ge folk straff för deras dåliga behandling utav djur...


Sen så var det ju det här med Dokusåpor och jag måste hålla med att vi tycker det är roligt och kolla, vi älskar när något händer och jag tycker det är tråkigt om jag  kollar på en dokusåpa och det int blir något bråk eller liknande. Sen så var det ju självklart kan jag hålla med denna Christian som tyvärr kanske fick en dålig vinkel i media om att det faktiskt finns skillnader för att i Robbinson är det tävlingar då de kan vinna mat eller få imunitet etc, samtidigt som att det måste lära sig att överleva på ön och på det sättet så är det en så kallad "finare"  dokusåpa. Sen om vi exempelvis kollar på Paradies Hotel så var det folk som hade sex första natten, eller att dem får en massa sprit och igår står en brud och grindar på bordet, dem får en massa god mat dem lever ett lyxliv medans dem i Robbbinson lever det hårdare dem letar mat dem gör allt för att överleva..

Nej nu ska jag inte skriva mer tänkte jag utan jag ska hoppa in i duschen och ta en lång dusch sen blir det att kolla på mammas pojkar ännu  en dokusåpa men jag erkänner jag tycker det är roligt..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0