Sitter och tänker på dagens händelse



Precis innan mamma och jag skulle äta, så gick mamma ner och solade efter det kom mamma upp springade och bad mig hjälpa henne. Det låg en överkörd katt i en lövhög som två mammor med sina barn hade hittat, jag sprang dit tog med mig en handduk och skulle bära upp den, den blev så vil och försökte bita mig hade precis rullat in den i handuken. När Eva en granne till oss också var där som jag bad hjälpa mig att hålla i kattens huvud.

Fattar inte hur en person kan köra över en katt och bara åka vidare, den hade på något släpat sig dit själv. Vi ringde även till vetrinären i mälarhöjden och sa till dem att hi hittat en överkörd katt med ett dåligt tillstånd och åkte dit på direkten satt och kollade på kissen som såg så lite och oskyld ut och fin. När vi komt dit gjorde dem en undersökning, dem var tvugna att hitta kattens ägare, sedan ville dem ha någons persons uppgifter så mamma gav sin, två sekunder senare kommer dem in till oss och säger att denna katt är så pass skadad att dem var tvugna att avliva den. Då kom mina tårar jag gick ut i bilen o satte mig och grät allt var så hemskt , tänkte på om det hade varit min katt och få ett sådant samtal från vetrinären. Är fortfarande lite skakad efter händelsen för det var riktigt jobbigt, när tankar går runt till att de kunde varit ens egen katt.

Hur kan man vara så pass omänsklig att man struntar i vad man har kört på och sticker vidare om man märker att man har kört på något så stannar man, man åker inte fan inte  vidare..


Må denna katt vila i frid och att dem får tag på dess ägare.

Okänd katt 19:e november 2008 må du vila i frid och att du får ett bättre liv där uppe. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0